این یک پیپ نیست

سمت راست:درباره همه چیز.

این یک پیپ نیست

سمت راست:درباره همه چیز.

بابک اطمینانی

 

............................................. 

 

من نقاشی می‌کنم تا استغاثه کنم به درگاه اویی که تقسیم‌ناپذیر است تا پرده از رازی بر بوم نقاشی من بردارد. اگر دعایم مستجاب شود، کائناتی از جنس رنگ در برابر چشمانم زنده می‌شود که به آن شهادت می‌دهم.

بابک اطمینانی (۱۳۳۵-) نقاش معاصر ایرانی است. اطمینانی عضو شورای انتخاب و داوری ششمین بی‌ینال نقاشی تهران، مشاور کمیته داوری و آموزش انجمن نقاشان ایران بوده‌است و در دانشکده‌های هنر ایرانی نقاشی تدریس می‌کند. او در نمایشگاه‌های فردی و گروهی زیادی شرکت کرده‌است، از جمله سومین دوسالانه نقاشی داکا (بنگلادش)، و نمایشگاه نقاشان ایرانی مقیم‌ آمریکا، دانشگاه کالیفرنیا. او جایزه اول و لوح تقدیر چهارمین دوسالانه نقاشی جهان اسلام در سال ۱۳۸۵ را دریافت کرده‌است[۱].

بابک در سال ۱۳۳۵ در تهران زاده شد. قبل از نقاشی رشته‌های گوناگونی را تجربه کرد از جمله مقدمات پزشکی، مهندسی معدن و ادبیات انگلیسی. تا اینکه در ۲۸ سالگی، در زمستان ۱۹۸۴ با دیدن منظره‌ای در طبیعت و احساس کشف و شهود به نقاشی علاقمند شد. او کارشناسی ارشد خود را در رشته طراحی و نقاشی از کالج هنرهای کالیفرنیا گرفته‌است[۱].


سبک او به دوره‌های کاری گوناگونی تقسیم می‌شود: دورهٔ دانشگاهی که شامل کارهای
فیگوراتیو می‌شود و کارهایی که با چند سطح ساده با تکه‌های بریده کاغذ اجرا شده‌اند، دورهٔ فی‌البداهه‌ها، دورهٔ تم‌های ایرانی (پروژه فوق لیسانس او)، و دورهٔ آفرینش[۲].

او همچنین آتلیه شیوه را برای آموزش هنر به روشی جدید افتتاح کرده‌است 

 

 

متن زیر مصاحبه ای درباره نمایشگاه " نقاشی آبستره " و آثارش در این نمایشگاه
 

 

 

 

بیوگرافی:wikipedia

 بابک اطمینانی: بضاعت هنر آبستره ایران بیش از نمایشگاه حاضر است
چهارشنبه هفدهم آبان ماه نمایشگاه گروهی انجمن هنرمندان نقاش ایران با عنوان " نقاشی آبستره" در فرهنگسرای نیاوران گشایش یافت. در این نمایشگاه که تا بیست‌وچهارم آبان ادامه داشت 116 اثر از 70 هنرمند پیشکسوت و جوان عضو انجمن هنرمندان نقاش ایران ارائه شده بود. محمد احصایی ، ناصر آراسته ، محمد ابراهیم جعفری، کورش شیشه گران ، رعنا فرنود، پری‌یوش گنجی،بابک اطمینانی و فریده لاشایی از جمله هنرمندانی بودند که با آثاری در این نمایشگاه حضور داشتند. هر چند جای چهره‌هایی چون منصوره حسینی در این نمایشگاه خالی بود اما کنار هم قرار گرفتن آثار بسیاری دیگر از نقاشان آبستره ایران ، امکان بررسی و مقایسه آثار ایشان را فراهم می‌آورد.
 
نقاشی: بابک اطمینانی  Painting: Babak Etminaniبابک اطمینانی از چهره‌های مطرح هنر آبستره دو اثر جدید خود را که تا کنون جایی عرضه نشده بود در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داد. این آثار با کارهایی که تا به حال از ایشان دیده بودم متفاوت بود.
وی در پاسخ به سوال من در رابطه با آثار جدیدش چنین گفت: تنها، تکنیک من در این آثار تغییر کرده و نگاه من عوض نشده‌ است اگر بپرسید نقاش آبستره هستم یا نه ،جواب قاطعی ندارم.من رنگ را وادار می‌کنم تا رفتاری شبیه به کائنات بر روی بوم داشته باشد و در این حال در آتلیه کوچکم خلقت و پیدایش هستی را درک می‌کنم حالا چه اثر خوب یا بد شده باشد.
 
من این حال را درک کرده‌ام و این اتصال اتفاق افتاده است و از این رهگذر به جاهایی رفته‌ام که فکر نمی‌کردم از طریق نقاشی ممکن باشد .
در آثار جدیدم ترکیب فضا‌‌ها به شکلی‌ست که نقاشی‌ آبستره با کیفیت هایپررئال را به نمایش می‌گذارد .در واقع هماهنگی خاصی با هستی در آنها اتفاق افتاده است که این برای من بسیار هیجان انگیز است.
 این آثار از تجربه، قدرت جمع بندی، جرأت ریسک کردن و به خطر انداختن و نقد خویش و عدم تعصب آفریده شده است.
 
وی در مورد نمایشگاه برگزار شده اظهار داشت:
باید دید نگاه کلی و هدف انجمن از برگزاری چنین نمایشگاهی چیست؟ آیا می‌خواهیم عده زیادی را جواب‌گو باشیم؟ آیا در پی برآوردن تعهد تشکیلاتی به اعضا هستیم تا برایشان نمایشگاهی ترتیب بدهیم ، یا تاثیر گذاری بر مخاطب از اهداف انجمن است. اگر هدف اول مطرح است ، این می‌تواند به اعتبار انجمن لطمه بزند در غیر این‌صورت باید در انتخاب آثار توجه بیشتری صورت گیرد. به جای برگزاری نمایشگاه نقاشی از 76 نفر با 2 اثر از هر شخص، می‌شد نمایشگاهی از 6 یا 5 نفر با 10 اثر از هر کدام بر پا کرد، وقتی ما با 10 اثر از یک نقاش مواجه می شویم می فهمیم نقاش تفکر خاصی دارد یا توانسته است تفکر اتش را بیان کند؟


نقاشی: بابک اطمینانی     Painting: Babak Etminaniاطمینانی بضاعت هنر آبستره ایران را بیش از نمایشگاه حاضر دانست و نمایشگاه برگزار شده را معمولی قلمداد کرد.
از نظر وی اگر می‌خواهیم مزه ای را منتقل کنیم نباید آن را رقیق کنیم که طعم اصلی‌اش از بین برود بلکه باید آن را خیلی عصاره مانند منتقل کرد ؛در حالیکه نمایشگاه موجود مانند مزه ای است که رقیق شده است. خیلی از آثار موجود در نمایشگاه به نتیجه نرسیده اند انگار که بعضی کارها به نوعی تمام نشده هستند.
وی مدت زمان برگزاری نمایشگاه را کوتاه ارزیابی کرد و نیز به طراحی کارت و پوستر نمایشگاه انتقاداتی داشت. همچنین معتقد بود انجمن می‌بایست برای معرفی و فروش آثار اعضا خود اقدامات بیشتری انجام دهد.
 
وی در مورد برپایی نمایشگاهی انفرادی از آثارش گفت: قرار بود نمایشگاهی از تاریخ 28 مهر در گالری اثر برگزار کنم ،ولی به علت عدم توافقات لازم این نمایشگاه لغو شد. در نظر دارم نمایشگاهی با تعداد بیشتری از کارهایم بهار سال آینده برگزارکنم .
 به گفته‌ی وی در این نمایشگاه شاهد روند کاری وی از آغاز تا کنون خواهیم بود.



 

خواستم کارهای هنرمند را هم بذارم دیدم بهتره خودتون از توی سایت ببینید 

سایت بسیار زیبایه! 

نبینید از دستتون رفته! 

www.babaketminani.com

نظرات 2 + ارسال نظر
sh 1389/01/15 ساعت 09:17 ب.ظ

کاراش فوق العاده هستن!

دیانا... 1389/04/05 ساعت 07:53 ب.ظ http://parvaa.blogfa.com

جالب بود ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد