این یک پیپ نیست

سمت راست:درباره همه چیز.

این یک پیپ نیست

سمت راست:درباره همه چیز.

دیمن هرست Damien Hirst


 گرانقمیت ترین اثر هنری معاصر در جهان....

دیمین هرست  

(متولد ۱۹۵۶ )هنرمند مشهور بریتانیایی و یکی از مشهورترین هنرمندان هنر جدید در جهان است. مشهورترین اثر هنری وی،کوسه ماهی است که درون ماده شیمیایی فرمالیید نگهداری می‌شود. 

تازه ترین اثر دیمین هرست، یک جمجمه انسان پوشیده ازالماس است، که کارشناسان امور هنری آن را گرانقمیت ترین اثر هنری معاصر در جهان دانسته اند. این جمجمه الماسین که به عشق خدا نام دارد و بهای آن پنجاه میلیون پوند (بیش از یکصد میلیون دلار) برآورد شده، متعلق به یک انسان قرن هیجدهمی است و با هشت هزار و ششصد و یک قطعه الماس به ارزش تقریبی چهارده میلیون پوند به طور کامل پوشانده شده است.

جالب توجه ترین بخش این اثر هنری، یک قطعه الماس صورتی گلابی شکل است که در پیشانی جمجمه قرار داده شده است. 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  و این هم  " diamond skull "  

 

 

 

 

نظرات 5 + ارسال نظر
[ بدون نام ] 1388/08/13 ساعت 07:24 ب.ظ

این واقعا هنر محسوب میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

من 1388/08/14 ساعت 08:49 ق.ظ

من کتابهای زیادی درباره هنر مدرن و پست مدرن و بعد از او خوندم اما هنوز پیچیدگی و شاید هم سادگی که پشت این جور آثار هست رو نمی فهمم.یه کوسه واقعی حتی اگر مفهوم هم نداشته باشه از نظر بصری هم جالب نیست !
این سوال رو از خیلی ها پرسیدم ولی هنوز جوابی نگرفتم.فکر میکنم همه هنر معاصرو همونطوری که هست پذیرفتن .بدون دلیل!
اصلا من نمی دونم برای خوب بودن یه اثر هنری دلیل هم لازمه ؟؟؟؟؟؟؟
آیا این آدم دست قوی در طراحی یا ذوق هنری داره؟؟؟؟؟؟؟؟
می تونست شیمیدان یا باستان شناش باشه !!!
کی می تونه به سوالای من جواب بده؟

[ بدون نام ] 1388/08/14 ساعت 06:56 ب.ظ

مطالبتون واقعا عالی و کاملا به روزه
از کجا پیدا شون می کنین؟!!!!

نگار 1388/08/14 ساعت 06:57 ب.ظ

من هم با (من) موافقم!
به نظر من از اولین شرطهای خوب بودن یه اثر هنری ارتباط برقرار کردن اون با مخاطبه!
شاید اون افرادی که هنر معاصر را بی هیچ دلیلی پذیرفتن .با اثر ارتباط برقرار کردن.
البته در مورد بنده که
<<<برقراری ارتباط با این اثر هنری امکان پذیر نمی باشد...

فرید سپهری 1388/08/21 ساعت 06:29 ب.ظ

از هنر قرن ۲۱ هرچیزی انتظار میره...!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد