این یک پیپ نیست

سمت راست:درباره همه چیز.

این یک پیپ نیست

سمت راست:درباره همه چیز.

تیم نوبل Tim Noble

 

 

سایه یک انسان همیشه به یک انسان تعلق ندارد!

دیروز ایمیلی با عنوان سایه ها دریافت کردم.تصاویر به نظرم خیلی جالب اومد.بعد از یه جستجوی کوتاه فهمیدم که خالق این آثار دو نفر از اعضای گروه هنرمندان  جوان  انگلیسی به اسم "تیم نوبل و سو وبستر"  هستند  ( قبلا در مورد ترسی امین از اعضای این گروه مطالبی رو در وبلاگ خوندید.البته سعی میکنیم در مورد سایر اعضای این گروه بازم بنویسیم) . 

این دو از زباله استفاده می کنند و بر روی انها به وسیله یک پرژکتور نور می تابانند تا سایه ها بر روی دیوار انداخته شود. جالب است بدانید این زباله ها از سطح خیابانهای لندن جمع آوری می شود.

 

 

  

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 اثر زیر   فواره الکــتریکی (Electric Fountain) نام دارد و یکی از آثار وبستر و نوبل است این اثر در واقع نوعی یادبود موقتی است در مرکز خرید راکفلر (Rockefeller) نیویورک . وبستر کار را این‌طور توصیف می‌کند: «پروژه از سنت استفاده از فواره به عنوان یادبود، که در همه میدان‌های جهان پیدا می‌شود، پیروی می‌کند.» فواره نوبل و وبستر به جای ردیف‌های معین ریزش آب وابسته به نور است (ترکیبی از سه هزاروسیصدونود شعله لامپ پرانرژی LED با دویست وپنجاه وهفت  متر لولة نئون). نورها، به شیوه‌ای رنگین و خودنمایانه، لکه‌های آب را تداعی می‌کنند و همچنان درک عابرین را نسبت به این که فواره از نوع مرسوم آن نیست، ارتقا می‌دهند. در عین حال، فواره الکتریکی طبقات و نمای آسمانخراش‌های اطراف را منعکس می‌کند و بر تزئینات ارتفاع و سازه‌هاشان تأکید می‌ورزد. در نور روز بیننده حسی واقعی از کیفیات معماری و مجسمه سازی فواره الکتریکی دریافت می‌کند، اما شب فرم مجسمه وار به آرامی‌ در تیرگی محو می‌شود و خطای چشم، حسی از ریزش آب و به وجود آمدن شیارهای آن می‌دهد. این اثر به وسیله بنیاد آثار هنری به عنوان «جنبش در منظر شهری، زیاده‌روی در زیبایی، تمنای تمدن معاصر و نقدی تحریک‌آمیز بر طبیعت جامعه مصرفی» توصیف شده است.  

 

 

 

نظرات 5 + ارسال نظر
yashar 1388/09/05 ساعت 03:50 ب.ظ http://bit.ly/67w8Iq

سلام . من هر روز به وبلاگت سر میزنم . واقعا دست طلا ، به منم یه سری بزن خوشحال میشم

تو 1388/09/05 ساعت 07:32 ب.ظ

دستت درد نکنه و خسته نباشی !جبران میکنم

شقایق 1388/09/06 ساعت 10:56 ق.ظ

به نظر من این سایه ها فراتر از یه سایه هستند
به مفهوم نزدیکند....

رضا 1388/09/07 ساعت 03:57 ق.ظ http://www.arc-22.blogfa.com

سلام وبلاگ خوبی دارین خوشحال میشم باهم تبادل لینک کنیم اگه منو لینک کردین با نام طراحی و معماری لینک کنید و خبر بدین منم لینکتون کنم mr30

nooshin 1388/09/30 ساعت 11:09 ق.ظ

wow.......cheghadr khoob ke shoma enghadr update hastin
behetoon tabrik migam....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد