این یک پیپ نیست

سمت راست:درباره همه چیز.

این یک پیپ نیست

سمت راست:درباره همه چیز.

- آنتراکت (ما دو نفر )

 

 

از دور چیزی پیدا نیست 

 نزیکتر برو...

 

1. 

مادونفر امروز شد  م-ا-د-و-ن-ف-ر (فعلا فیزیکی!بعدش را نمیدانم) 

یک نفر رفت.یک نفر ماند. 

یک نفر رفت , احتمالا جایی بهتر! اگر مردم بگذارند.

یک نفر ماند , جایی که دیروز بد نبود. امروز اما فایده ای در ماندنش نیست.شهر باهنر دیروز ,بی هنر امروز. 

جایی که فروش آبرنگش بد نیست اما برای آبستره کسی تره هم خرد نمی کند.البته در حال پیشرفت است.ورک شاب می گذارد,نمایشنامه خوانی دارد,گاهی هم نقد فیلم. 

ولی اینجا خبری از بینال,خانه هنرمندان درست و حسابی,سمپوزیوم,اکسپو,نگارخانه های جور واجور,تئاتر شهر و صد البته احصایی,بنی اسدی,مشکی,آغداشلو و خیلی های دیگر نیست. 

اینجا موزه هنرهای معاصرش کوچک است اما قشنگ.جوض دارد,چهارتا گالری,درخت,چند مجسمه از علماو بزرگان و چیزهای دیگر.گمان میکنم گنجینه اش خالی است.البته عمارت هایی دارد که گنجند اگر عمارت ها را از جا نکنند و نبرند! 

 اینجا آدم های گمنام زیاد دارد (مثل یک نفر !!!!!!!!) 

آنجا موزه هنرهای معاصرش بزرگ است.خیلی بزرگ.کارهای سهراب,زنده رودی,...دارد.مجسمه هایی از جاکومتی,مور دارد و گنجینه ای که حسابی پر است.آنقدر پر که تا نبینم باور نمی کنم.

اینجا خوب است کتاب ها و اتاقم هست.همه چیز هست به غیر از آن چیزهایی که گفتم.ملالی نیست گاهی بار و بنه ام را جمع می کنم ,می روم به دنبال چیزهایی که اینجا نیست. خیلی چیزها آنجا هم نیست.نصف نصف,همه چیز عادلانه است.چیزهایی که آنجا هست ,اینجا نیست و چیزهایی که اینجا هست ,آنجا نیست!

 این طور بهتر است 

همه چیز همین طور که اتفاق افتاد خوب است.چون از دور چیزی پیدا نیست.فوکوس کردن هم فایده ای ندارد. 

شاید دوربین من تنظیم نیست.در هر حال عکسی است که گرفته شده ! 

ظاهرا دوربین بقیه خوب کار می کرد (باطنش را نمیدانم).عکسهای خوبی هم گرفتند.به یک نفر هم به خاطر عکس خوبی که گرفت تبریک میگم. 

از عکس خودم هم راضیم.می تونست این طور نباشد اما خدا را شکر! 

 

۲. 

 

نمیدونم  توی زندگی دو نفر بودن بهتره یا یه نفر بودن.
فکر کنم دو نفر بودن یه خوبی هایی داره یه نفر بودن هم یه خوبی
اما نمیدونم چرا هر چی بیشتر فکر میکنم خوبی های دو نفر بودن بیشتره.
وقتی دو نفری ته دلت مطمئنی یه نفر نیستی.
وقتی دو نفری میدونی یه نفر هست که اینقدر با مرامه که هر چی تو آپ نمیکنی  نه تنها هیچی نمیگه بلکه دو برابر آپ میکنه
وقتی دو نفری. یه نفر هست که حاضره تویکس تاریخ انقضا گذشته و هوکامه ی کپک زده را با هم بخورین
وقتی دو نفری خنده ها ماله دو نفره
وقتی دو نفری گریه ها ماله دو نفره
حتی  بعضی اوقات یادت میره یه نفری.
من نمیدونم چرا عکس های یه نفر باید تار باشه یکه واضح
وقتی دو نفر کنار هم وایسادن
دوربین هاشون مثه همه
حتی دیافراگم و شاتر هم مثه هم تنظیمه
و جفتشون از یه سوژه عکس میگیرن
من شاید جواب این سوال ها را ندونم اما از یه چیزی مطمئنم این که
مهم این نیست که اون دو نفر عکسهایی که گرفتن چه طور شده
مهم اینه که اون دو نفر وقتی با هم توی یه عکسن .مثه هم می افتن
یا واضح یا تار .مثه همن
ما دو نفر هیچوقت عکاس نبودیم.
ما سوژه بودیم
همیشه ما دو نفر بودیم
همیشه دو نفر هستیم
حتی اگه عکس را پاره کنی طوری که یه نفر اینجا باشه
یه نفر اونجا
بازم ما دو نفریم
نگاتیوش هم هست
ببین...
ما دو نفریم
ما دو نفریم
ما دو نفریم
ما دو نفر
نه
م-ا-د-و-ن-ف-ر

 

۳. 

همین. 

 

 

 

*عکس از مارک یانکس 

 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] 1388/11/20 ساعت 04:49 ب.ظ

همه چیز رو برای اینکه بهتر ببینی از دور نگاهش کن...
مثل یه نقاشی....
یا حتی یه دوست...........................................

چشام نزدیک بینه!

شهرزاد 1389/01/08 ساعت 06:28 ب.ظ http://koucheyehonar.blogspot.com/

این تصویر من رو یاد تابلوهای امپرسیونیستی می اندازه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد